A játékfejlesztés egy igazi agyégető meló, ahol a nagyképű informatikusok, művészpalánták és a történetmesélők egy kupacban próbálnak valami értelmeset összehozni, hogy a népnek legyen mivel elütni az időt. Ez a szekér az utóbbi időben annyira beindult, hogy már mindenhol ott van, legyen szó gépekről, konzolokról vagy okostelefonokról. De attól, hogy tudsz számítózni, még nem leszel fejlesztő
Játékfejlesztés alapok, amiket érdemes tudni
Ha játékot akarsz csinálni, akkor jó, ha van egy csapatod, mert egyedül esélytelen vagy. Meg fog zabálni a piac, és ki fog hányni magából. Kellenek hozzá programozók, grafikusok, hangmágusok meg mindenféle egyéb alakok, akik értenek valamihez, vagy legalább úgy tesznek mintha értenének hozzá. Először is kitaláljátok, miről szóljon a játék: milyen témája, karakterei és szabályai legyenek, aztán jöhet a meló.
Játékfejlesztési eszközök és technikai cuccok
Az eszköztár itt elég színes. A programozók imádják a C++, C# nyelveket, a grafikusok meg az Autodesk Maya-t, Blendert vagy ilyesmiket használják. Aztán ott vannak az olyan brutál motorok, mint az Unreal Engine és a Unity, amik mindent megcsinálnak helyetted a grafikától kezdve a hangokig.
Játékpiac változásai és nehézségek
A piac folyton változik, úgyhogy légy résen! A multiplayeres húzások, az esport, meg az újfajta valóságok (AR és VR) ma a nagy számok. A mobilos játékok is nagyon mennek, mert mindenki a telefonján lóg. Viszont a sok fejlesztő miatt nehéz kitűnni, plusz a költségek is elég borsosak lehetnek, úgyhogy nem árt, ha van egy zsíros támogatód.
Mit várhatunk a játékfejlesztés jövőjétől?
A játékfejlesztés előtt álló kapuk tátongó szájjal várnak: az AI, a live gameplay és a felhőalapú gaming csak néhány az új őrületek közül. Ezeken a frontokon még van hova fejlődni, szóval ha ebben a levesben akarsz főni, kapaszkodj, mert hajmeresztő lesz a menet!
Szóval a játékfejlesztés egy menő, de nagyon kemény pálya, ahol ha nem vagy naprakész, könnyen lehúznak a süllyesztőbe. De ha jól csinálod, akkor király érzés látni, ahogy a tömeg zabálja, amit kinyomtál magadból.